Tuesday, September 14, 2010

ceritera syawal kali nie...

selamat bertemu kembali mr.bl0g!!!kali nie penulis nak bw cite psl raya penulis kali nie..2 arie sblm raya dah blik ke kmpung tercinta....mlm tue bila diumumkan jumaat hari raya maka esok adalah puasa yg terakhir bagi umat islam....mlm yg penulis blik kmpg tue... kazen penulis ajk gi kngar.. cr brg dia skit...
penulis pon pegilah menemaninya...masyaAllah.... xpenah2 jalan kat perlis nie jem... mlm nie boleh jem...nmpk sgt ramainya org dah balik ke kmpg nie...
dicelah2 kelibat manusia yg begitu ramai... dpt jgalah kazen penulis tue brg yg dia nak....

esoknyaa seperti biasa abah n pk ngah kuar psr borong gi beli ape2 brg mentah yg patut untuk menu esok raya n berbuka puasa yg terakhir malam nie kat umh wan.....
jdi pada hari nie xde sapa pon yg bleh lepak2 tgok tv... smua owg kena wat keje masing2
yg masak memasak yg jga api yg cri alatan pisau pingn mgkuk n mcm2 keje lagilaaa....
penat tue mmg penat tapi kemeriahannya dpt mengubat segalanyaaa....





hari raya aidilfitri kali nie sederhana sahaja... tp meriah...
psing2 gi umh sanak saudara.... ke hulur ke hilir ke sana ke mari....then pas asr gi umh mak long... then blik semula umh wan dgn penuh kepenatan.......






namun dalam keseronokan kami semua penulis rs dukacita di ats apa yg menimpa oleh keluarga pak jang khairi... anknya terlibat dlm kemalangan jalan raya 3 hari sblm raya....
alhmdulillah anknya selamat cuma kakinya patah.... nmpknya beraya kat hospital sepupu penulis sorg nie.... apa yg terjadi ada hikmahnyaa.... hrp pak jang n mak jang trus kuat hadapinyaaa.... penulis doakan agr sepupu penulis nie cepat sembuh dan tidak menghalang cita-citanya smbg belajar ke Jordan.. Aminnnnnn.....

beginilah keadaan kereta sepupu penulis


mudah2an cepat sembuh




Monday, September 6, 2010

saLam aiDiLfitRi

syukur alhmdulillah diizinkan Allah kpd penulis utk menikmati puasa bersama keluarga dgn jgka masa yg agk lama.... klo x sblm nie kejap jer dpt mnjalani ibadah puasa dgn family..... sayu rs di haty....
persiapan tahun nie ala kdar sahaja..... xde pape yg baru biasa2 sj..
bila pnulis tgok kalender.. lagi 2 arie je lagi nak berpuasa....
sedeynya di haty sbb ramadhan nak tinggalkn penulis lagi kali nie.....
dptkah penulis bertemu dgn ramadhan al-mubarak ini lagi tahun hdpn?? wallahualam.....

tahun nie family penulis raya kat perlis indera kayangan.....
saat paling best ialah arie terakhir berbuka puasa... mesti meriah bila smua sanak sedara sepupu sepapat berkmpul umah wan..... rs rindu pulaakk saat tue...

apa2 pon raya2 jgk tp perlu byk memperingatkn diri jgn lupa Allah.. jg adab pergaulan.. nak bermaafan tue maaflah jgk tp hukum hakam Allah jgn lupa... semua owg nak redah jer bersalam..... bukan mahram ttap bukan mahram yea.....
jaga kata2.. jgn berkasar..... paling penting jgn membazir..... ssgghnya membazir itu amalan syaitan..... berpada-padalah dgn apa yg hendak kita lakukan....

kepada sesiapa yg mngenali diri penulis ,
penulis ingin memohon kemaafaan seandainya ada terksr bhs, keterlanjuran kata-kata dan semualah yg ade menyakitkan hati.... 1000 kemaafan di pinta.....
akhir kata SALAM LEBARAN...



Saturday, September 4, 2010

merdeka!!! 53

salam smuaaa!!!!
kali nie penulis nak share psl smbutan kemerdekaan kat sol penulis...
pd arie isnin yg lps ade smbutan kemerdekaan dkt skol...
apa yg penulis dpt lihat arietue rmi pelajar lelaki pontg skol....
then sambutan pon xbpa nak meriah coz nyanyi lagu patriotik tue xde dgn iringan lagu maka para pelajar nyanyi pon xsmgt......
knp jd begitu????? wallahualam........

esknya smbutan dkt asrama yg diamanahkn kpd penulis utk memstiknnya smua berjln dgn lancr.... pagi2 lagi dah menyakitkan atie penulis sbb bebdk lelaki hostel pyh btol nak bgi kerjsm.....geram btol dibwtnya........
cabaran paling bsr kat student perempuan pulak ade yg ikut jer tapi bwat muka xpuas hati tue masyaAllah..... hanya tuhan sj tahu......
suka ker xsuka penulis kena go on jgk mjlis tue... terkejar-kejar ke sana sini nak pstikn mjlis lancr......

ms event tgh berjln penulis puas hati dgn komitmen yg diberikan oleh peserta perempuan tp peserta lelaki... hurmmmmmm pyh nak ckp.....xtahulah apa mslh diaorg......
walaupon mjlis xseberapa tp sekurg-kurgnya ade jgk smbutan yg dibuat......

antara syarahan yg diberi.. adakah sesuai dgn tema y kita inginkan tahun nie??? mkin niatnya nak menegur tp xkena tmpat n ms.... wallahualam....


video



kadang kala tersenyum sendirian melihat mereka... mcm2 gelagat yg ade.. masing2 dlm proses meningkat dewasa.... ade yg okey.. ade yg melencong entah ke mana hehehehe
apa apapon..... boleh tahanlaaa smbtn kemerdekaan tahun nie...