Monday, January 16, 2012

~ januari 2012 ~

~ dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ~

*********

separuh sudah dari bulan januari 2012
mengharapkan apa2 khabar gembira untuk mengubat duka lara yang masih terpendam di dalam hati
namun apakan daya masih di dalam sebuah penantian yang belum pasti

saban hari terus memujuk hati sendiri
agar bersabar dan redha dengan semua ketentuan dari Illahi
rezeki diri sendiri tidak sebaik rezeki yang diterima oleh mereka yang lain

kerisauan di wajah ibu dan ayah jelas kelihatan
melihat anaknya ini tidak bernasib baik seperti anak2 orang lain di luar sana
semuanya masih dalam proses penantian yang terus bermain teka teki di minda

satu soalan yang di soal oleh orang lain di sekeliling
masih mampu di jawab dengan senyuman dan berlapang dada
tetapi bila soalan yang sama di tanya oleh seorang ibu
diri ini tidak mampu untuk menyeka air mata dari terus mengalir
penangan soalan dari suara ibu ibarat satu tikaman yang sangat menusuk diri
rasa bersalah teramat yang masih terbuku di dalam hati terus menyerpa
berusaha untuk menjawab dengan senyuman yang manis
tetapi gagal.... gagal.... gagal......
maafkan saya wahai ibuku....

Ya ALLAH ya tuhanku
saban hari aku tidak pernah putus berdoa kepadamu
sesungguhnya aku redha akan semua ketentuan yang Engkau berikan kepadaku
mungkin bukan rezeki aku lagi buat masa ini
Engkau ingin memberikan aku kesempatan untuk mempelajari tentang kehidupan
dan Engkau memberi kesemptan ini agar aku belajar sesuatu dengan setiap apa yang aku lihat
aku perhatikan aku baca dan apa yang aku dengar
kerana aku tahu Engkau sedang merancang sesuatu yang lebih baik untukku....
cuma satu sahaja ya Allah yang aku sangat2 merayu padaMu
berikanlah aku kekuatan untuk berhadapan dengan semua ini
kekuatan untuk berhadapan dengan mereka semua
kekuatan untuk menjawab persoalan mereka dan
terutama sekali kekuatan untuk berhadapan dan bertentang mata dgn ibu ayahku sendiri
kekuatan untuk terus tersenyum manis di hadapan ibu ayahku sendiri
supaya aku tidak kelihatan sangat lemah
kerana aku yakin mereka akan bertambah risau sekiranya melihat aku terus bersikap demikian....
kekuatan diri dan kekuatan hati...
hanya itulah yang aku memohon padaMu ya Allah..
perkenankanlah permintaan hambaMu yang lemah lagi hina ini
sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa Maha Pengasih dan lagi Maha Penyayang...
Amin......


**********

p/s : melayan mood sensorang malam ini........


No comments:

Post a Comment