Wednesday, October 16, 2013

Alkisah ~ saling bertentangan?? ~

Assalamualaikum wbt...
last post in august... now october... huhu
beribu-ribu maaflah mr.blog sekian lama tidak mencoretkan apa2...
okey hari kali nie nak berkongsi sikit alkisah di tempat kerja..

Dalam awal bulan Julai ada kemasukkan lagi seorang guru baru...
seperti biasa guru yang baru masuk memang takkan ada meja khas untuk dia, jadi menumpang dulu meja guru lain.. sama macam saya mula2 masuk kerja dulu.. dekat 3bulan bekerja baru dapat meja sendiri...
satu perkara lagi meja yang saya dapat special case.. kecik je dari orang lain.. tapi saya xkesah sangat sebab kemungkinan ruang bilik guru yang dah agak full memang susah sikit kalau bilik sebiji lagi yang sama saiz macam yang lain...
nasib guru baru nie pown akan jadi seperti sayalah... dapat meja kecil comel je...

Suatu petang seperti biasa datang awal sikit ke tempat kerja...
masuk je bilik guru jadi 'SUPRISE!!!!' susunan meja dah lain... Apakah?? takde sesapa khabar pown nie...
dan paling sentap pn.bos susun meja saya menghadap meja ustaz.... ustaz???? owh tidakk.. memang tak selesa laa sebab meja saya dahla kecik.. meja ustaz besar... konfirm apa saja yang saya buat dekat meja saya, ustaz boleh nmpak tanpa boleh di coverline apa2...
mulalah nak mengadu damba pada guru2 lain yang dah datang waktu tue....
semua pakat gelak jelah sebab diaorang pown suprise tengok susunan meja.....
sungguh diri rasa 'super duper' tak selesa sebab saya bujang.. ustaz pown bujang...
kalau ustaz tue dah kawin saya tak kesah sangat.. saya anggap je macam baya2 abah saya..
tapi nieee... aduhaiii... segan amatlaaa..
guru2 kat situ cadang kalau gitu apa kata kita pindah kedudukan meja.. meja saya duduk sebelah meja ustaz.. dan ayat kak tue : sebelah menyebelah xpa kot???
Saya : huhhh =_=" xpa???

Belum sempat operasi memindahkan meja,ustaz dah datang.. ada depan pintu.. seriusly dia pown SENTAP jugak sebab kena duduk menghadap saya ...
Saya waktu tue jadi pasrah jelah... takkan nak merengek macam bebudak lagi kan...
Be Profesional... okey just fikir kerja kerja kerja... maka bermulalah hari2 berikutnya seminggu 5 kali kami duduk beradap.. minggu pertama kekok gilerrr... apa benda nak buat semua tak selesa...
dah tak boleh nak cover2line... jadi just be yourself... fikir kerja kerja dan kerja je..
lantaklah apa ustaz nie nak fikir (fuhh ayat haha)

Lama kelamaan jadi okey jelah sebab ustaz pegang kelas pelajar peperiksaan... saya pown banyak perkara yang berkaitan pelajar peperiksaan yang perlu di'settle'kan....
Nak dijadikan cerita guru2 lain yang belakang saya nie group meja diorang rajin menyembang...
cot cet cot cet... di meja saya??? krikk krikk-sunyi-
kekadang rasa janggal pula bila yang lain rancak menyembang meja nie dah macam patung je pown....
Dapat merasa ustaz pown rasa cam pelik yang kami nie diam seribu bahasa sangat kalau memang dah xde topik pasal pelajar yang perlu dibincangankan...
Selalunya dia akan mula dululah.. walaupun kekadang pertanyaan dia tue, dia tahu je jawapannya huhu {punyalah takde benda nak menyembang}
macam baru2 tadi.. saya tengah fokus buat rancangan mengajar tetiba dia bersuara : sekolah lagi sebulan lebih je lagi kan...
saya  : {terpinga2 kejap tapi mengiakannya je haha mcm ape je pown aduhaiii} aahhh sekarang pown dah tengah bulan...
krikkk krikkk -----sunyi-------
~ communication skills fail!!!! ~

beginilah keadaan mejanya ~~ saling bertentangan ~~ pasrah dgn susunan mengejut oleh pn.boss ~_~ {yg ada ringkasan mengajar tue meja saya ~ kerusi biru meja ustaz}

kalau tak kena sebelum duduk bertentangan,  ustaz agak pendiam, sekarang bolehlaa tahan.. takdelah pendiam sangat macam dulu... sekali sekala menyembang pown dah banyak jugak kisah tentang background family dia yang saya dah tahu...

Ada kalanya tak semua perkara yang kita selesa sahaja yang kita harapkan terjadi...
ada kalanya kena terima situasi yang macam nie atas sebab KERJA....
selagi tak menyalahi hukum hakam MAHA PENCIPTA just go on....
Cuma kena jaga banyak perkaralah bila selalu berhadapan dengan ajnabi niee.. ^^
Kita kan perempuan.. perempuan kan special.. kenalah jaga banyak perkara... fikir2kanlah sendiri...

No comments:

Post a Comment