Wednesday, August 3, 2011

~~sampai bila??~~



sampai bila?????
entahlah penulis sendiri masih tertanya....
wajarkah tindakan penulis itu......
tapi sampai bila harus sedemikian...
adakah seumur hidup penulis perlu menjadi sedemikian?????
persoalan yang sama dalam jangka masa yang panjang dan masih belum menemui jawapan....



A : eh... tak bolehlah macam tue... kena pergi



Penulis : walaupon terpaksa menebalkan muka???? takut empangan air mata sahaja yang tak dapat nak kawal..



A : banyak persoalan yang penulis timbulkan.. mungkin dengan perjumpaan di atas memperkukuhkan ukhwah penulis sesama mereka dapat menjawab persoalan-persoalan yang bermain di minda mereka.....



Penulis : rasa tak cukup kuat untuk berhadapan dengan mereka semua.....



A : jadi sampai bila hendak mengelak????? lagi penulis mengelak...... lagi mereka cari penulis....
memang kebenaran yang harus di terima itu kadang kala pahit untuk di telan perit untuk diterima... tetapi itulah yang dinamakan rencah kehidupan....



penulis : nothing to say more..... di lema..... membina kekuatan diri untuk menyatakan hakikat itu di hadapan mereka.....




semakin hari semakin dekat dengan hari itu..... masih berfikir mahu atau tidak........ betul juga cakap A sampai bila hendak mengelak... dengan kepelbagaian persoalan yang penulis buat mesti mereka pon menanti apa cerita sebenarnya....... sehingga ada mengatakan ....... sejujurnya masih mencari masa waktu keadaan yang sesuai untuk memberitahunyaa..... di samping mencari kekuatan diri untuk menyatakannya.....



~~maafkan diri ini semua~~




p/s: semua perkara nie sampai terbawa2 dalam mimpi sebab terlampau memikirkannya.... harapnya malam ini tak mimpi lagi pasal hal nie (^_^)



8 comments:

  1. salam, yana,

    siapakah A berkenaan?

    mungkin pendapat kami sama dgn A. bukan apa, terkadang kita rasa berterus-terang tu susah. Tapi, dalam banyak keadaan kadang2 dengan berterus terang semuanya akan menjadi lebih mudah..

    Seriously,
    ampa x salah, depa(org yg ampa nk jumpa) pun x salah. Yg menjadi virus skrg ni cerita semalam.

    yes!! 300peratus percaya korang sume xsalah..

    ::: berdepan dengan realiti memang pahit, tapi lari dari realiti boleh menyebabkan ianya menjadi lebih-lebih lagi pahit :::

    kami ada tips bagus punya kt sini.. he3 (^_^)
    (pernah rasa teramat susah nak buat keputusan dulu)
    jom doa byk2, minx Allah tunjukkan jalan.

    yana syg, moga Allah berikan yg tbaik buat anda <3

    ReplyDelete
  2. wasalam......

    doa padaNYA.... hanya itu yang mampu dilakukan... dekat siapa lagi kita boleh mengadu damba kan....

    moga Allah sayang dan kasih kepadakamu sahabat (^_^)

    ReplyDelete
  3. amboi kashah byk betul tnda tanya dlm kepala kamu yeaa.....
    A for akashah?????? huhhh mula dah berperasaan sendirilaa tueee huhuhu

    ReplyDelete
  4. A = Arab Sains Kan???

    Yana,
    semua orang sudah ditetapkan haluan masing-masing
    semua orang punyai rezeki masing-masing.
    Jangan malu jika masih di bawah
    kerana
    mungkin yana akan naik ke tangga paling atas kelak.
    siapa tahu, hanya ALLAH yang tahu.
    Kita bersahabat kerana kita memang sahabat,
    sejauh mana hang, aku, depa, hampa,
    kita tetap sahabat,
    sahabat sentiasa menerima sahabatnya dengan seadanya,
    jangan ciptakan alasan untuk menggoyahkan ukhuwah,
    kami sayang yana..
    InsyaAllah, jalan untuk Yana akan terbuka,
    mungkin Allah masih tak memberi kerana masih belum tiba masanya,
    tapi SABAR ye...
    kami sentiasa ada,
    Yana cuma cakap je, InsyaAllah kami datang :-)
    Waallahualam

    ReplyDelete
  5. ~~anisah~~

    A= Arab sains?????
    satu tafsiran yang agak baik.......

    SABAR...... REDHA..... terus memujuk hati dengan dua perkataan tersebut

    terima kasih ats kata2 yang diberikan....
    sgguh terharu....

    moga ukhwah antara kita terus dibawah redhaNYA.... amin....

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah..kalau ada apa-apa bagi tawu je taw...

    ReplyDelete